مقالات

کمک فنر مزدا 3

کمک فنر مزدا 3

کمک فنر مزدا 3

تصادفات از عقب رایج ترین نوع تصادف هستند و تقریباً 60 درصد از این تصادفات در سرعت های نسبتاً کم 30 کیلومتر در ساعت یا کمتر رخ می دهند.

پشتیبانی از ترمز ها و کمک فنر مزدا 3به راننده کمک می‌کند هنگام رانندگی با سرعت پایین معمول در مناطق شهری یا ترافیک شلوغ، از برخورد از جلو جلوگیری کند.

هنگام رانندگی با سرعت پایین (تقریباً 4 تا 30 کیلومتر در ساعت) یک حسگر لیزری نصب شده روی شیشه جلو اتومبیل جلویی را حس می کند. اگر سیستم خطر برخورد را تشخیص دهد، سیستم ترمز را آماده می کند تا در هنگام ترمز راننده حداکثر قدرت توقف را ارائه دهد.

فواید کمک فنر مزدا

اگر راننده اقدامات اجتنابی مانند ترمز یا فرمان را انجام ندهد، سیستم به طور همزمان ترمزها را اعمال می کند و خروجی موتور را کاهش می دهد، با هدف جلوگیری از برخورد یا کاهش شدت ضربه. و کمک فنر مزدا 3 تاثیر به سزایی دارند .

 SCBS ممکن است به دلیل عواملی مانند شکل وسیله نقلیه جلویی (برخی از اشکال به خوبی لیزر را منعکس نمی کنند و غیره)، آب و هوای بد (باران، برف، مه و غیره) و شرایط جاده (چندین) عملکردی نداشته باشد. منحنی ها و غیره).

SCBS برای کاهش خطر تصادفات با کمک به راننده در جلوگیری از برخورد از جلو در سرعت های آهسته طراحی شده است. با این حال این سیستم محدودیت های خود را دارد و هیچ سیستم ایمنی یا ترکیبی از این سیستم ها نمی تواند از همه تصادفات جلوگیری کند.

این سیستم ها جایگزینی برای رانندگی ایمن و دقیق نیستند. لطفاً همیشه با احتیاط رانندگی کنید و برای جلوگیری از تصادف به فناوری اعتماد نکنید. همه این سیستم ها در همه مدل ها یا در همه بازارها موجود نیستند، بنابراین لطفاً برای جزئیات در مورد در دسترس بودن با فروشنده محلی مزدا تماس بگیرید. لطفاً برای جزئیات بیشتر مهم سیستم، محدودیت ها و هشدارها به کتابچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

سیستم ترمز و  کمک فنر مزدا 3 از لیزر مادون قرمز نزدیک نصب شده روی شیشه جلو استفاده می کند که در فواصل کوتاه بسیار دقیق است تا وسایل نقلیه جلوی خودرو را تشخیص دهد. این سیستم در سرعت های تقریباً 4 تا 30 کیلومتر در ساعت کار می کند و در صورت خطر بالای برخورد، کنترل ترمزها را به دست می گیرد.

کمک فنر مزدا 3

کمک فنر مزدا 3

 عملکرد کمک فنر مزدا

اگر راننده در این مرحله ترمز را فشار دهد، سیستم کمک می کند و فوراً نیروی ترمز را افزایش می دهد. اگر راننده نتواند ترمز را فشار دهد، سیستم با هدف جلوگیری از برخورد یا حداقل کاهش شدت ضربه، به طور خودکار ترمز می کند. علاوه بر این، SCBS F دارای کنترل شتاب برای AT است.

هنگامی که خودرو متوقف می شود یا با سرعت کمتر از 10 کیلومتر در ساعت می خزد و پدال گاز را به طور ناگهانی فشار می دهید، انگار که راننده واقعاً قصد ترمز کردن دارد، زنگ هشدار به صدا در می آید و برق موتور قطع می شود و باعث می شود خودرو به جلو حرکت نکند.

سیستم ترمز از دو حسگر اولتراسونیک نصب شده بر روی سپر برای پیگیری موانع در هنگام معکوس کردن با سرعت های پایین (تقریباً 2 تا 8 کیلومتر در ساعت) استفاده می کند. اگر خطر برخورد وجود داشته باشد، سیستم به طور خودکار ترمزها را فشار می دهد و آسیب های ناشی از هر گونه ضربه را به حداقل می رساند.

علاوه بر این، SCBS R دارای کنترل شتاب برای AT است. هنگامی که خودرو با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت یا کمتر در حال توقف یا معکوس کردن است و پدال گاز به طور ناگهانی فشار داده می شود، انگار که راننده واقعاً قصد ترمز کردن دارد، زنگ هشدار به صدا در می آید و برق موتور قطع می شود و باعث می شود خودرو به عقب خم نشود. .

* SCBS F، SCBS R و کنترل شتاب برای AT ممکن است به دلیل عوامل مختلف، از جمله شکل هدف، عملکرد مناسبی نداشته باشند (برخی از طرح های خودرو به خوبی رادار را منعکس نمی کنند و حسگرهای اولتراسونیک در تشخیص اجسام کوچک، نازک و کم مشکل دارند. به زمین، و غیره)، شرایط آب و هوایی (از جمله باران، برف، مه، و غیره)، و شرایط جاده (انحنای مکرر یا تنگ و/یا موج های تند و غیره).

SCBS F، SCBS R و کنترل شتاب برای AT برای کاهش بار رانندگی و کاهش آسیب های ناشی از تصادفات طراحی شده اند و بر راننده ای که وسیله نقلیه را به شیوه ای ایمن اداره می کند، طراحی شده اند. مهم است که از محدودیت های سیستم ها آگاه باشید و همیشه ایمن رانندگی کنید. کمک فنر مزدا 3

اجزا کمک فنر مزدا

با استفاده از رادار موج میلی متری پشتیبانی ترمز هوشمند (SBS) می تواند وسایل نقلیه و موانع را تا فاصله 200 متری جلوتر شناسایی کند. هنگامی که خطر برخورد تشخیص داده می شود، سیستم از طریق ترمز و کمک فنر مزدا 3 دو مرحله ای خودرو را کند می کند.

هدف SBS کمک به راننده برای جلوگیری یا کاهش شدت برخورد است، به‌ویژه هنگام رانندگی با سرعت‌های متوسط ​​تا زیاد (بین 15 کیلومتر در ساعت تا 145 کیلومتر در ساعت)، با اعمال خودکار ترمز در صورت وجود خطر برخورد.

همچنین، SBS با سیستم پشتیبانی تشخیص فاصله (DRSS) همراه است که به صورت بصری فاصله تا وسیله نقلیه جلویی را نشان می دهد و هشدار انسداد رو به جلو (FOW) که با هشدار و چراغ هشدار به راننده در مورد خطر برخورد با خودروی جلویی هشدار می دهد. روی متر این سیستم ها به راننده کمک می کنند تا فاصله ایمن زیر را حفظ کند.

* SBS ممکن است به دلیل عواملی مانند شکل وسیله نقلیه جلویی (برخی از اشکال به خوبی رادار را منعکس نمی کنند و غیره)، آب و هوای بد (باران، برف، مه و غیره) و شرایط جاده (چندین) عملکردی نداشته باشد. منحنی ها، موج ها و غیره).

* SBS برای کاهش خطر تصادف با کاهش سرعت خودرو در هنگام تشخیص خطر تصادف طراحی شده است. با این حال این سیستم محدودیت های خود را دارد و هیچ سیستم ایمنی یا ترکیبی از این سیستم ها نمی تواند از همه حوادث جلوگیری کند. این سیستم ها و کمک فنر مزدا 3  جایگزینی برای رانندگی ایمن و دقیق نیستند.

لطفاً همیشه با احتیاط رانندگی کنید و برای جلوگیری از تصادف به فناوری اعتماد نکنید. همه این سیستم ها در همه مدل ها یا در همه بازارها موجود نیستند، بنابراین لطفاً برای جزئیات در مورد در دسترس بودن با ما تماس بگیرید با فروشگاه آنلاینو حضوری آریا یدک تماس بگیرید. لطفاً برای جزئیات بیشتر مهم سیستم، محدودیت ها و هشدارها به کتابچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. جهت

بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.