مقالات

سپر عقب مزدا

سپر عقب مزدا

سپر عقب مزدا

سپر عقب مزدا ، را اکثرا می شناسیم و هر کدام تقریبا اطلاعاتی راجب به سپر خودرو می دانیم ، سپر عقب مزدا نیو جایی قرار گرفته که آنرا به خوبی می توان دید . اما همین قطعه خودرو که ساده به نظر می آید بسیار کار ساز است و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و از لحاظ کاربردی نقش به سزایی در خودرو دارد .

سپر چیست ؟

امروزه اکثرا می دانیم سپر چیست و چه کاربردی این قطعه در خودرو دارد ، سپر عقب مزدا 3 ، برای محافظت از خودرو می باشد . سپر بخشی از بدنه ماشین می باشد ، دلیل وجود این قطعه ایجاد حفظ ایمنی بیشتر برای جلوگیری از ضربه خوردن به خودرو در هنگام تصادفات با سرعت بالاست .

در واقع سپر عقب مزدا 3 ، سپر عقب مزدا نیو ، سپر عقب مزدا 3 همگی برای حفاظت از جان و مال شما می باشد درسته که سپر جلوگیری از ضربات با سرعت بالا ، می کند . اما بهترین راه حفظ قوانین رانندگی و اصولی می باشد .

تاریخچه سپر عقب مزدا

اولین بار فردریک سیمز، مهندس مکانیک و طراح خودرو در سال ۱۹۰۱ یک فکر جالبی به سرش زد ، تصمیم گرفت حیاط خانه همسایه‌اش را با ماشین خود خراب کند ، چیکار کرد ؟ جلوی ماشینش را با تکه هایی از اهن پوشاند و با سرعت تمام به طرف حیاط خانه همسایه خود حرکت کرد ، وقتی این کار را به اتمام رساند متوجه شد که ماشینش آسیب کمی دیده است . از همین جا ایده سپر به ذهنش آمد . این قطعه از جنس فلز و سرب برای اولین بار ساخته شد .

در زمان های قدیم برای ساخت سپر زمان زیادی باید سپری می شد و وزن زیادی داشتن به علت اینکه جنس آن ها از فلز و آهن بود . به همین منظور آسیب زیادی هم میزد اگر خودرو به کسی یا چیزی برخورد می کرد ، بنابراین با گذشت زمان جای خود را به سپر های پلاستیکی داد . از طرفی هم سپر های فلزی ضربات وارد شده را خوب جذب نمی کردند چون انعطاف پذیری نداشتند به خاطر جنس فلزی که داشتند .  همین ، مزید بر علت شد که طراحان خودرو جنس این قطعه را از فلزی به پلاستسکی تغییر بدهند . سپر عقب مزدا  ،این نوع سپر ها درسته که وزن خودرو رو کم می کرد اما مقاوت بالایی در مقایسه با جنس فلزی نداشت . اما شاهد تغییرات خودرو از دیروز به امروز هستیم .

سپر عقب مزدا

سپر عقب مزدا

 

سپر عقب مزدا را می شود تعمیر کرد ؟

سپر عقب مزدا ، یکی از قطعات مهم خودرو محسوب می شود ، همانطور که از اسمش پیداست حفاظت از بدنه خودرو و جلوگیری از ضربات احتمالی هنگام رانندگی می باشد . بر اثر ضربات وارد شده سپر عقب مزذا 323 ، قابل ترمیم می باشند ، به شرط آنکه نزد متخصص و تعمیرکار حرفه ای انجام شود . ترمیم سپر عقب مزدا 3 یک امر تخصصی در حوزه صافکاری  به حساب می‌آید . علاوه بر آن نقش مهمی در وضیت پایداری خودرو شما می باشد . بنابراین اگر سپر خودرو شما  به درستی ترمیم نشود ، باعث می شود  بسیاری از سیستم‌های پایداری ماشینتان  دچار مشکل شود . وقتی که سپر عقب مزدا 323 ، ضربه ای به آن وارد می شود به دو حالت فرو رفتگی و یا شکستگی در می آید . فرورفتگی یا شکستگی. اگر سپر عقب مزدا نیو ، دچار فرورفتگی شود ، معمولا با بهره‌گیری از میله‌های PDR ترمیم خواهد شد . ولی اگر شکستگی در پیکره سپر عقب مزدا 3  بوجود بیاید ، یا باید تعویض شود  یا جوش بخورد . دارای مراحل مختلفی می باشد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.