مقالات

دسته موتور مزدا

دسته موتور مزدا

دسته موتور مزدا 

انواع دسته موتورهای مزدا 3 و مزدا نیو و مزدا 323 را در زیر بررسی می کنیم :

  1. دسته موتور راست
  2. دسته موتور چپ
  3. دسته موتور عقب

دسته موتور مزدا در واقع چیست ؟

دسته موتور مزدا ، وظیفه اتصال موتور و بدنه خودرو را به عهده دارد که معمولا در چند ناحیه برای اتصال موتور به بدنه و شاسی به کار می روند . دسته موتور یا همان دسته گیربکس تشکیل شده از لاستیک لرزه گیر ، فلز ، فنر و جک که موتور و گیربکس را به بدنه و شاسی خودرو متصل می کند و جلوگیری از لرزه ها می کند .

خراب شدن دسته موتور مزدا ، باعث لرزش و تکان های پی در پی و صدا های آزار دهنده می شود در هنگام رانندگی، و ممکن است که خطر های زیادی را به همراه داشته باشد . پس اگر در مواقعی لرزش و صدا های آزار دهنده ای از خودرو مزدا خود دیدید هر چه سریع تر به نزدیک ترین تعمیر کار نزدیک خود بروید . می توانید هم با شماره ی   09127689870   کارشناس های مجرب ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را خدمت شما عزیزان بدهیم .

دسته موتور مزدا

بریم در ادامه مطلب ببینیم دسته موتور مزدا نیو چگونه تعویض می شود ، تعویض هر کدام از دسته موتورهای مزدا نیو ، و خودروی شما صد درصد باید زیر نظر متخصص باشد چون به دانش و تجربه دارد . در واقع تعویض دسته موتور مزدا 3 ، دسته موتور چپ و راست و در خودروهایی که از دسته موتور جلو بهره می‌برند ،  نسبت به دسته موتور عقب خیلی ساده تر هستند  ، برای این که برای تعویض دسته موتور عقب ، لازمه به باز و بسته  کردن دیگر قطعات ، در اطراف قرارگیری این دسته موتور خواهد بود ، ولی دیگر دسته موتور ها به با باز و بسته شدن چند تا پیچ و چک زدن زیر موتور انجام می شوند .

دلایلی که باعث خرابی دسته موتور می شود.

  1. مواد به کار رفته عمر خودشون را کرده باشند .
  2. شرایط آب و هوایی خاص مانند رطوبت بالا
  3. رانندگی بدون رعایت کردن قوانین رانندگی و هیجانی و عوض کردن ناگهانی دنده ها موجب فشار زیاد به دسته موتورها می شود .
  4. عوامل محیطی مثل شست و شوی داخل موتور با مواد غیر استاندارد که باعث خشکی و از بین بردن و طول عمر پایین قطعات پلاستیکی خواهد شد .

نشانه های از بین رفتن دسته موتورمزدا 323 و دسته موتور مزدا نیو و دسته موتور مزدا 3

 

  1. لرزه و تکان های غیر عادی در موتور و گیربکس مخصوصاً موقع ورود به دنده یا نیم کلاچ .
  2. جا نرفتن اهرم از دنده مخصوصاً در خودروهایی که دنده دستی یا اتوماتیک‌های سیمی هستند .
  3. داشتن صدا از قسمت موتور و گیربکس مخصوصاً موقع رانندگی در ناهمواری های جاده ای .

هر وقت با این موارد بالا مواجه شدین ، حتما باید برای تعویض دسته موتور و یا دسته گیربکس خودرو خود اقدام کنید .

چه عواملی  ممکن است باعث آسیب و خرابی  زود هنگام دسته موتور خودرو شما  شود:

یکی از مهم ترین دلایل خرابی دسته موتور مزدا 323 ، رانندگی با سرعت زیاد و پر هیجان و پرش از سرعت گیرهای خیابان ها می باشد که خیلی باید به این موضوع توجه داشت و رعایت کرد علاوه برای ایمن بودن سلامتی خود و خودرو خود حائز اهمیت می باشد . نیم کلاج های بی مورد و خشن باعث آسیب جدی به دسته موتور خودرو شما خواهد شد . علاوه بر آن باعث آسیب به پلوس ها هم خواهد شد اگر عمل کرد درستی در صحت دسته موتور مزدا نیو نباشد . به خاطر لرزش های شدید و تکان دهنده باعث آسیب به پلوس های خودرو شما می شود .

فروشگاه لوازم یدکی آریا یدک دارای دسته موتور های فابریک و اورجینال انواع مزدا  ها اعم از مزدا 3 مزدا نیو و مزدا 323 و … را دارا می باشد و با تماس با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما و شماره های درج شده در صفحه اصلی می توانید با کارشناسان مجرب ما ارتباط برقرار کنید و انها شما را راهنمایی کنند .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.