مقالات

کمک عقب مزدا

کمک عقب مزدا

کمک عقب مزدا

در ابتدا ببینیم که کمک فنر خودرو چی هست و چه کاربردی دارد . این قطعه یکی از قسمت های مهم خودرو می باشد در واقع جز اصلی ترین لوازم یدکی مزدا خودرو می باشد . برای همین منظور کمک عقب مزدا 3 ،اهمیت زیادی دارد که در صورت خرابی هر جه زودتر تعویض گردد اولین قسمتی که فشار خرابی این قطعه رو تحمل می کند تایر ها یا همان لاستیک های خودرو شما هستش . بنابراین خیلی دقت کنید که به موقع این کار را انجام دهید .

کمک عقب مزدا نیو ، نقش مهمی در ضربه گیری خودرو شما می باشد .  این قطعات خودرو باعث می شود که خودرو در دست اندازهای شدید و ترمزهای ناگهانی و بالا پایین شدن ها در هنگام رانندگی از ضربه به خودرو شما جلوگیری کند .

در ادامه  باید بدانید که سیستم تعلیق دارای قسمت های مختلفی می باشد : شامل فنر ، کمک فنر و کمک فنر جلو ، بوش ، میل موجگیر و استارت می باشد که در سیستم های تعلیق خودروهای مختلف مشترک می باشند .

نقش کمک عقب چیست ؟

در واقع کمک عقب مزدا نیو و کمک عقب مزدا 3 و همچنین خودرو های دیگر ، کمک عقب و جلو برای نگه داشتن چرخ ها بر روی سطح جاده ها و خیابان ها نقش به سزایی دارد . در موقع وارد شدن ضربه کمک فنر ماشین نقش مهمی دارد و از ضربه و تکان خوردن شدید در جاده های نا هموار و دست اندازها جلوگیری می کند . بنابراین یک ثانیه خودرو خود را بدون کمک فنر در نظر بگیرید ، متوجه نقش این قظعه از خودرو خود می شوید .

محل قرار گرفتن  کمک عقب مزدا نیو و دبگر کمک فنرها در دو طرف چرخ های عقب به سمت اکسل عقب و از سمت دیگر به اتاق خودرو متصل می باشد . اما نکته اینجاست که کمک فنرهای ماشین ها ی با بار سنگین جا به جا می کنند باید خیلی سفت و محکم تنظیم شوند تا تحمل وزن بار را داشته باشد .

وقتی خودرو روی یک سطح ناهموار در حال حرکت می باشد ، تکان ها و لرزش های ایجاد شده ، به کمک فنر از آن کاسته  می شود و با باز یا بسته شدن  فنر، ارتعاش ایجاد شده به حداقل می رسد و کمترین آن به کابین راننده منتقل می شود . برای راحت حرکت کردن فنر ها به سمت بالا و پائین ، اکثرا در کمک عقب مزدا 323 و کمک عقب مزدا نیو و کمک عقب مزدا 3 ، از روغن و گاز استفاده می کنند تا بعد از گرفتن ارتعاش دوباره به راحتی به حالت اولیه خود باز گردد .

کمک عقب مزدا

کمک عقب مزدا

نشانه های خرابی کمک عقب مزدا

در ادامه مطلب ببینیم نشانه های خرابی کمک عقب مزدا نیو و کمک عقب مزدا 3 و کمک فنر مزدا 323 چی می تواند باشد .

  1. بالا و پایین رفتن نامعقول خودرو در جاده ها و دست اندازها در هنگام رانندگی
  2. نشت روغن از کمک ها
  3. تعادل نداشتن خودرو در هنگام پیچیدن خودرو در پیچ ها و نداشتن کنترل خودرو به سختی .
  4. هنگام ترمز ، ضربه شدید رو به جلو
  5. صداهای زیاد از سیستم تعلیق و کمک فنر خودرو هنگام شتاب گرفتن هنگام عبور از قسمت های نا همواره جاده

 

فروشگاه لوازم یدکی مزدا آریا یدک

فروشگاه ما با داشتن تجربه های زیاد در فروش این محصولات می دانیم که چه محصول با کیفیت است و چه محصولی بی کیفیت . برای همین موضوع ما از محصولاتی برای فروش به شما عزیزان استفاده می کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، تا شما عزیزان بعد استفاده از محصول ما و کار کرد با آن رضایت کافی ای  از فروش ما  داشته باشید . همجنین شما دوستان می توانید با شماره تماس های درج شده در قسمت تماس با ما و یا شماره های صفحه اصلی آریا یدک تماس بگیرید و از همکاران با تجربه ما اطلاعات محصول را دریافت کنید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.