مقالات

واتر پمپ مزدا

واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو

واتر پمپ مزدا

واتر پمپ مزدا  یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قطعات ماشین می باشد . که کار اصلی آن به جریان در اوردن مدام آب و ضد جوش و ضد یخ در داخل موتور برای تنظیم دما می باشد . اینن قطعه کاربرد دیگری هم دارد ، کار اصلی واتر پمپ مزدا نیو ، کاربردی ترین کار این می باشد که سیستم خنک کننده خودرو برای پیشگیری از گرم شدن زیادیه موتور خودرو از این طریق گرما رو به هوای اطراف منتقل می دهد .

در این صورت موتور ماشین بهتر کار می کند برای همین واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو  که سیستم خنک کننده خودرو می باشد موتور هر چه سریع تر گرم می شود و آن را  در دمای ثابتی نیز نگه می دارد .

خراب شدن واتر پمپ

تصور کنید خودرو بدون آب کار کند ، بسیار غیر ممکن به نظر می آید ، موتور خودرو بعد از این که به کا ر افتاد به یک دمای زیادی می رسد ، می بینیم که موتور خودرو شروع به خراب شدن می شود و دردناک ترین اتفاق برای هر کسی می تواند باشد . واتر پمپ مزدا نیو دقیقا کارش آب رساندن به موتور خودرو شما می باشد تا دمای ان را به تعادل ممکنه برساند ، بنابراین این قطعه نقش مهمی در خودرو سازی می باشد .

بارها برایتان اتفاق افتاده است که در خیابان مجبور شده اید کنار بزنید و باستید به خاطر اینکه خودرو شما به جوش آمده است ، وقتی چرخش منظم آب انجام نشود در هوای گرم تابستان ماشین به جوش می آید ، و در فصل سرد  سرما ، شاهد راندمان پایین خودرو خود خواهید شد . فروشگاه لوازم یدکی آریا یدک همرواره در خدمت شماست تا شما را راهنمایی کند .

در ادامه مطلب علت خرابی واتر پمپ مزدا 3 ، واتر پمپ مزدا 323  و  واتر پمپ مزدا نیو  را بررسی خواهیم کرد.

 

واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو

واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو

 

علت خرابی واتر پمپ چی می تواند باشد ؟

 واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو  قطعه ای نیست که به همین راحتی خراب شود تنها باید کیفیت خوب و مرغوب آن را در بازار پیدا کنید چون فقط به کیفیت این قطعه  بستگی دارد . خودروهایی که خیلی از عمر آنها می گذرد ، بیشترین خرابی را در واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو خواهند داشت . استهلاک اولین دلیل خرابیه واتر پمپ مزدا نیو می باشد . حتما بعد از خرید خودرو دست دوم برای اطمینان حتما خودرو خود را به متخصصین خودرو برده و از آن اطمینان حاصل فرمائید .

از کجا متوجه بشویم که واتر پمپ مزدا خراب شده است ؟

هر قطعه ای از ماشین قبل اینکه خرابی وحشتناکی به بار بیاورد یک سری علائم به ما می دهد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم داشت . اولین نشانه خرابی واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو  به این صورت است که از کاپوت خودرو یک صدای نویز کاملا غیر عادی به گوش شما می رسد . دلیل دیگر آن پخش بخار از بخش های مختلف خودرو شما .

بنابراین وقتی واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو  خراب است و یا در شروفه خراب شدن باشد ، نمی تواند بلوک موتور خودرو شما را به دمای استانداردی برساند و به واسطه همین اتفاق موتور خودرو شروع می کند کم کم به داغ شدن و مایعاتی مثل آب و روغن را تبخیر می کند بنابراین فراموش نکنید که بخار نشانه خوبی نمی باشد . وقتی با این اتفاق روبرو شدین حتکا سریعا به اولین تعمیرگاه مراجعه کنید .

 

واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو

واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو

سوال پیش می آید که چه موقع واتر پمپ مزدا نیو را تعویض کنیم ؟

زمان خاصی را نمی شود در نظر گرفت ، اما یک سری از متخصصین مکانیک بر این باورند که هم زمان با تسمه تایم انجام شود . اگر هم هیچ علائمی از خرابی واتر پمپ مزدا نیو نبود نیازی به تعویض آن نمی باشد . بنابراین دقت کنید زیرا واتر پمپ مزدا 3 و واتر پمپ مزدا 323 و واتر پمپ مزدا نیو خیلی نقش مهمی در سلامت خودرو شما دارد .

چون توجه نکردن به آن هزینه هایی زیادی را برای شما به عمل می آورد . عدم توجه یا نقص عملکرد واتر پمپ  مزدا نیو می تواند دمای موتور خودرو شما را بالا ببرد ، سوختن واشر سر سیلندر و حتی موتور سوزی خودرو شما می شود.

بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.